Nowe regulacje dotyczące procedury naboru do Policji


14 października 2024 roku Prezydent RP podpisał ustawę mającą na celu zmianę procedur doboru do służby w Policji oraz Straży Granicznej. Nowe regulacje mają na celu zwiększenie efektywności postępowań kwalifikacyjnych oraz pozyskanie większej liczby kandydatów dostosowanych do potrzeb służby. Istotne zmiany obejmują głównie uproszczenie procedur naboru oraz nowe zasady dotyczące wcześniejszych funkcjonariuszy Policji. Oczekiwane wdrożenie przepisów w życie ma nastąpić po upływie dwóch tygodni od daty ogłoszenia.

Ustawa wprowadza szereg korzystnych zmian dla osób ubiegających się o przyjęcie do Policji, przede wszystkim dla absolwentów klas mundurowych oraz byłych policjantów. Nowe przepisy umożliwią m.in. zwolnienie z niektórych etapów postępowania kwalifikacyjnego w zależności od czasu, jaki upłynął od momentu zaprzestania służby. Przykładowo, osoby, które opuściły szereg policji mniej niż pięć lat temu, nie będą musiały podchodzić do testów sprawnościowych oraz psychologicznych.

Zmiany obejmują także kwestie związane z mianowaniem do służby kontraktowej. Ustawa przewiduje uproszczone procedury naboru oraz możliwość zawarcia kontraktu na czas od 3 do 5 lat, z zachowaniem wielu dotychczasowych przywilejów. Osoby z doświadczeniem w służbie, a także studenci kierunków mundurowych, zyskają dodatkowe przywileje w procesie rekrutacyjnym. Ustawa jest krokiem w stronę usprawnienia i dostosowania służb mundurowych do dynamicznej sytuacji na rynku pracy oraz wymogów bezpieczeństwa publicznego.

Źródło: Policja Nowy Targ


Oceń: Nowe regulacje dotyczące procedury naboru do Policji

Średnia ocena:4.51 Liczba ocen:6


Zobacz Także